Publikationen von Hania Sobhy

Zeitschriftenartikel (8)

2024
Zeitschriftenartikel
Sobhy, H. (2024). When do teachers strike: Between strong Unions, divergent preferences and political opportunity in Tunisia. Globalisation, Societies and Education, 1–16. https://doi.org/10.1080/14767724.2024.2319306
2021
Zeitschriftenartikel
Sobhy, H. (2021). The lived social contract in schools: From protection to the production of hegemony. World Development, 137. https://doi.org/10.1016/j.worlddev.2020.104986
2016
Zeitschriftenartikel
Sobhy, H. (2016). Educational crises and the evolving social contract with the middle classes. Majalat al-Dimuqratiyya. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-CF53-6
2015
Zeitschriftenartikel
Sobhy, H. (2015). Secular façade, neoliberal Islamisation: textbook nationalism from Mubarak to Sisi. Nations & Nationalism, 21(4), 805–824. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-CF72-3
Zeitschriftenartikel
Sobhy, H. (2015). After Paris, what role for reforming education in the Middle East? (Op-Ed). OpenDemocracy. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D26D-5
2014
Zeitschriftenartikel
Sobhy, H. (2014). Educational privatization and the collapse of state institutions under Mubarak (Op-Ed). Forum Transregionale Studien and Max Weber Stiftung, WZB, Berlin. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D28C-1
2012
Zeitschriftenartikel
Sobhy, H. (2012). The de-facto privatization of secondary education in Egypt. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 42(1), 47–67. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D263-F
2007
Zeitschriftenartikel
Sobhy, H. (2007). Reading reform into the past: power and Islamist articulations of Muslim history. Quest Journal Issue 4. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-CFC4-6

Buch (1)

2023
Buch
Sobhy, H. (2023). Schooling the nation: Education and everyday politics in Egypt. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781108956031

Forschungspapier (3)

2023
Forschungspapier
Sobhy, H. (2023, Februar 7). Reforms for Another Planet: The Global Learning Crisis, Political Drivers and Expert Views on Egypt’s Edu 2.0. RISE. Research on Improving Systems of Education. Political Economy Paper. https://doi.org/10.35489/BSG-RISE-2023/PE06
2020
Forschungspapier
Sobhy, H. (2020). Violence, class and masculinity in Egypt: Gendered punishment in Cairene schools. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0006-0B7F-1
2019
Forschungspapier
Sobhy, H. (2019, November). Expensive classrooms, poor learning: The imperatives of reforming school construction in Egypt. American University Cairo. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0006-0B7C-4

Sonstige (3)

2015
Sonstige
Sobhy, H. (2015, November 6). To get rid of extremism in Egyptian education, understand its roots (Op-Ed). Al-Fanar Media. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-CFED-9
Sonstige
Sobhy, H. (2015, Mai 28). Mafish Ta‘lim: why Egypt ranked last on education (Op-Ed). The Orient-Institut Blog from Cairo and Beirut. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D284-9
2014
Sonstige
Sobhy, H. (2014, Juli 1). Tell the teacher: I see you, I thank you (Op-Ed). Mada Masr Online Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D292-9

Zeitungsartikel (14)

2023
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2023, Juni 7). «جوايا نور».. ورسائل التنوع والتحفيز [Messages of diversity and motivation ]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von https://www.shorouknews.com/columns/view.aspx?cdate=07062023&id=636128e0-abe0-436a-98ea-47b736916e1a
2019
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2019). al-Ustath wal-hayawan [The Teacher and the Animal]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-C0D0-7
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2019). Ma’sat al-tablit wa-mu‘dilat al tatwir [The Tablet Crisis and the Dilemmas of Reform]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-C0D3-4
2018
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2018). Al-durus al-khususiya: hal sayaqdi ‘alaiha nitham al-ta‘lim al jadid? [Private Lessons: Will the New Education System Eliminate Them?]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D051-5
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2018). ‘An al-khibrat al-ajnabiyya wal-Ijabiyat wal-damanat [On Foreign Expertise, Positives and Guarantees]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D058-E
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2018). A-islah bidun mu’alimin. [Reform without Teachers]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D060-4
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2018). Hal Nahtaj lil-lugha al-arabiyya? [Do We Need Arabic?]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D064-0
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2018). Manahij al-ta‘lim al-jadida bayn al-inbihar wal-ihbat [The New Curricula between Awe and Frustration]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D29A-1
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2018). Hal sananjah bil-tuknulujia? [Will We Make it with Technology?]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D29D-E
2017
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2017). Qararat tatwir al-ta‘lim al-wa’ida.. tasa’ulat jawhariya [The Promising Education Reform Decisions.. Critical Questions]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D06E-6
2016
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2016). Thawrat al-umahat li-tahsin manahij al-ta‘lim [Mothers’ revolution for curriculum reform]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D070-2
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2016). Hal majlis al-nuwwab musta‘id li-ikhtibar qanun al-ta‘lim al-jadid? [Is parliament ready for the test of a new education law?]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D072-0
2015
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2015). Ma ba‘d al-hathf wal-idafa: kayfa nada‘ manahij did al-tataruf? [Beyond cutting and pasting: How can we develop anti-extremist curricula?]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D078-A
Zeitungsartikel
Sobhy, H. (2015). Al-juthur al-‘amiqa lil-tataruf fil-ta‘lim al-misri [The deep roots of extremism in Egyptian education]. Al-Shorouk Newspaper. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D07C-6

Beitrag in Sammelwerk (2)

2019
Beitrag in Sammelwerk
Sobhy, H. (2019). al-ta'lim al-qadim wal-ta'lim al-jadid fi Misr: Siyasat al-ta'lim qabl al-jami'i wa atharaha 'ala al-'adala al-ijtima'ya [Old education and new education in Egypt: Pre-university education policies and their impact on social justice]. In M. al-Agati & M. ElAgati (Hrsg.), Al-Siyasat al-'Amma wal-'Adala al-Ijtima'ya fi Misr = Public Policies and Social Justice in Egypt (S. 11–45). Kairo: Dar Al Maraya for Cultural Production. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-C0A5-8
2009
Beitrag in Sammelwerk
Sobhy, H. (2009). Amr Khaled and young muslim elites: Islamism and the consolidation of mainstream Muslim piety in Egypt. In D. Singerman (Hrsg.), Cairo Contested: Governance, Urban Space and Global Modernity (S. 415–454). Cairo: American University Press. Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-CF83-F

Blogbeitrag (1)

2015
Blogbeitrag
Sobhy, H. (2015, Januar 15). [Blog Post:] A Collapse of Formal Schooling in Egypt (Op-Ed). Abgerufen von http://hdl.handle.net/21.11116/0000-0004-D288-5
Zur Redakteursansicht